15.2.2019

Vanhustyön iloinen vallankumous, osa 2

Tämän kirjoituksen lähetin juuri Helsingin Sanomien mielipidepalstalle. Nähtäväksi jää, julkaistaanko se :-) Olen toden totta innoissani, koska nyt jos koskaan on vanhustyön totaalisen kehittämisen aika. Silloin on taottava kun rauta on kuumaa.

….…………………………………………………………………………….


Vanhustyön iloinen vallankumous

Opiskelen Helsingissä vanhustyön kehittäjäksi. Monimuoto-opintoja on takana kohta kaksi vuotta ja reilu puoli vuotta vielä edessä. Viimeisin ja mielenkiintoisin osio, muistioireisen ihmisen tukeminen sisältäen validaatiohoitajakoulutuksen, on meneillään juuri nyt. Enkä meinaa pysyä housuissani!

Taustani on bisnestä, markkinointia ja myyntiä. Lähihoitaja olen ollut yli kahdeksan vuotta. Olen myös shindo- ja yinjoogaohjaaja sekä LCF Life Coach®. Kaiken tämän osaamiseni haluan paketoida vanhusten hyväksi. 

Eikä tässä vielä kaikki! Rakastan ideoida ja toteuttaa, haluan kyseenalaistaa ja kehittää. Tiedän, että vanhustyö tarvitsee uusia tuulia. Ennakkoluulottomia ajattelutapoja. Tekijöitä, joilla on näkemystä ihan eri toimialoilta.

Olen peukuttanut viime viikkoina vanhustyön gurujen kirjoituksia ja ajatuksia. He ajattelevat samaan malliin kuin minä. Yhdessä meissä on voimaa. Nyt käännetään kaikki ylösalaisin! Luodaan vanhuksille huippuoltavat. Tehdään vanhustyöstä houkuttelevaa. Jaakko Valvanteen sanoin, aloitetaan vanhustyön iloinen vallankumous. Olen mukana. Ole sinäkin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Perhehoito osa 6: Lyhytaikainen, päiväaikainen, osapäiväinen - varsinainen termiviidakko

Tervetuloa mukaan sarjan kuudenteen ja viimeiseen osaan, missä kurkataan perhehoitajan luona tapahtuvaan päiväaikaiseen perhehoitoon. Sarjan...